Krótki film o miłości (1988)
Eros, sexus, philia czy agape – o jakiej miłości mówi „Krótki film…” Krzysztofa Kieślowskiego? Anna Ryłek I Liceum Ogólnokształcącym im. G. Narutowicza w Łodzi Cele lekcji Cel ogólny: Ukazanie różnorodności
Eros, sexus, philia czy agape – o jakiej miłości mówi „Krótki film…” Krzysztofa Kieślowskiego? Anna Ryłek I Liceum Ogólnokształcącym im. G. Narutowicza w Łodzi Cele lekcji Cel ogólny: Ukazanie różnorodności
Dzieci jako ofiary wojny – jak mówić o obozach koncentracyjnych w kontekście doświadczeń dziecięcych? „Bajka o Jasiu i Małgosi” w reżyserii Daniela Zagórskiego Piotr Kopka Zespół Szkół im. Henryka Sienkiewicza w
"Powrót" ojca marnotrawnego. O funkcji parabolicznej biblijnych i malarskich kontekstów w filmie Andrieja Zwiagincewa Aleksandra Bajger III LO im. M. Kopernika w Kaliszu Cele lekcji Cel ogólny: uczniowie rozumieją, na
Wszyscy jesteśmy dziećmi kurza – refleksja nad naturą człowieka w filmie F. F. Coppoli Jolanta Manthey Cele lekcji Uczeń : Doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego Ćwiczy umiejętność współpracy
Kino dokumentalne – wierny zapis rzeczywistości czy nacechowana subiektywizmem wypowiedź artystyczna? Danuta Górecka ŁCDNiKP Adresat zajęć: Uczniowie szkoły podstawowej (kl.7-8) i ponadpodstawowej. Rodzaj zajęć: język polski, koło filmowe, wiedza o
Obraz wojny i sposób jego kreowania w filmie F. F. Coppoli „Czas apokalipsy” Jolanta Manthey Cele lekcji Uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego ćwiczy umiejętność współpracy prezentuje swoje stanowisko
„Gabinet doktora Caligari” a narodziny kina artystycznego Tomasz Mularski Cele lekcji Podczas zajęć uczniowie: współpracują w grupie poznają nowe pojęcia z historii kina analizują dzieło filmowe wypowiadają się na określony temat doskonalą
Czym „Rozstanie” podbiło światową widownię? Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące im. Gabriela Narutowicza w Łodzi Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego, w kontekście problemów współczesnego świata
„Sherlock Holmes” – XIX-wieczny kryminał czy nowoczesne kino akcji Izabela Bucka Cele lekcji Uczeń: zapoznaje się z przykładem kinematografii światowej zapoznaje się z gatunkami filmowymi (kryminał, thriller) kształtuje umiejętność analizy
Filmowa uczta dla erudytów, czyli „Imię róży” Jeana Jacquesa Annauda Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcącym w Łodzi Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: poznaje film Jaeana Jacquesa Annauda pt.: „Imię róży",