Królewna Śnieżka i Łowca (2012)
Baśń odkrywana na nowo – film „Królewna Śnieżka i Łowca”, reż. R. Sanders, USA 2011 Justyna Budzik Cele lekcji Cel ogólny: rekonstrukcja współczesnego modelu baśni dla dorosłego odbiorcy Cele szczegółowe:
Baśń odkrywana na nowo – film „Królewna Śnieżka i Łowca”, reż. R. Sanders, USA 2011 Justyna Budzik Cele lekcji Cel ogólny: rekonstrukcja współczesnego modelu baśni dla dorosłego odbiorcy Cele szczegółowe:
„Między dawnymi a nowymi laty” – Polacy u progu wolności w filmie Marii Zmarz-Koczanowicz „Kraj świata” Jolanta Manthey I Liceum Ogólnokształcące im. M.Kopernika w Gdańsku Cele lekcji Cel ogólny: Rozwijanie
„Good Bye Lenin!” – czy jutro będzie lepiej? Magdalena Rychlak XXIV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Krakowie Cele lekcji Cel ogólny pokazanie młodzieży, która nie doświadczyła życia w rzeczywistości
O środkach filmowego wyrazu – w kontekście fragmentów filmu „Generał Nil” Elżbieta Piotrowicz ZSO nr 3 Gliwice – II LO i Gimnazjum nr 17 Cele lekcji doskonalenie umiejętności świadomego i krytycznego
W poszukiwaniu straconego realizmu filmowego. „Erratum” Marka Lechkiego Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej Cele lekcji wprowadzenie pojęć: realizm, realizm poetycki, socrealizm, neorealizm, polska szkoła filmowa oraz film dokumentalny, paradokument,
Nie tylko Bareja – obraz PRL-u w filmie „Dom zły” Wojciecha Smarzowskiego Jolanta Manthey Cele lekcji W czasie zajęć uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego ćwiczy umiejętność współpracy prezentuje swoje
„Nagle wszystko stało się możliwe…” American Dream w Polsce lat 90. — rozmowa o filmie „Disco Polo” w reż. Macieja Bochniaka Dorota Gołębiowska Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J.
„Karski i władcy ludzkości” (reż. Sławomir Grünberg) Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Przebieg lekcji Propozycje metodyczne I. Film, który trzeba zobaczyć Za mało dbamy o swoją historię.
„Królowa ciszy” ma głos. Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcącego w Łodzi O jakich problemach współczesności mówi dokument Agnieszki Zwiefki? Cele lekcji Cel ogólny: Doskonalenie umiejętności interpretacji filmu dokumentalnego w kontekście
Agora (2009) Reż. Alejandro Amenabar Arkadiusz Walczak, Iwona Kulpa-Szustak, Hanna Wiśniewska Krótka informacja o filmie Aleksandria, początek V wieku naszej ery. Rozwija się chrześcijaństwo. Dawos to niewolnik zakochany w swej pięknej pani – wybitnej