Sobibór (2018)
Sobibór (2018) – materiały dla nauczycieli Materiały dystrybutora Zapraszamy do zapoznania się z materiałami edukacyjnymi do filmu „Sobibór” przygotowanymi przez NovaFilms – dystrybutora filmu. Pobierz materiały tytuł:
Sobibór (2018) – materiały dla nauczycieli Materiały dystrybutora Zapraszamy do zapoznania się z materiałami edukacyjnymi do filmu „Sobibór” przygotowanymi przez NovaFilms – dystrybutora filmu. Pobierz materiały tytuł:
Każdy z nas jest autokratą. Zagrożenia płynące z zachowań głównego bohatera dokumentu Krzysztofa Kieślowskiego Z punktu widzenia nocnego portiera (1977) Miłosz Hrycek XXIV LO im. M. Skłodowskiej-Curie w Łodzi oraz XXXIII
To idzie młodość (1981) Reż. Waldemar Krzystek Anna Ryłek Docelowa grupa odbiorców (etap edukacji): uczniowie szkół ponadgimnazjalnych/ ponadpodstawowych. Nazwy przedmiotów (zajęć), na których można wykorzystać film: godzina wychowawcza, historia, język
Obrazy przeszłości i teraźniejszości w filmie Po-lin. Okruchy pamięci (2008) Jolanty Dylewskiej Elżbieta Piotrowicz Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 3 w Gliwicach: II LO i Gimnazjum nr 17 Adresat zajęć: uczniowie szkoły
Wołyń (2016) — trudne sąsiedztwo Robert Przybysz Adresat zajęć: uczniowie liceum, klasy: I, II i III. Rodzaj zajęć: historia w klasie I i III, historia i społeczeństwo w klasie II
Śląsk i Ślązacy w filmie Sól ziemi czarnej (1969) Kazimierza Kutza Elżbieta Piotrowicz Adresat zajęć: uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej. Rodzaj zajęć: język polski, historia i społeczeństwo, wiedza o społeczeństwie oraz historia
Postawy Polaków w chwili próby. Strajk szkolny dzieci we Wrześni w 1901 r. Miłosz Hrycek Adresat zajęć: uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej. Rodzaj zajęć: historia, historia i społeczeństwo, język polski, lekcja wychowawcza.
Zapomniani bohaterowie — historia Polski w Ja jedna zginę. Inka 1946 (2007) Iwona Filipowicz Publiczne Gimnazjum nr 26 w Łodzi Adresat zajęć: uczniowie gimnazjum Rodzaj zajęć: zajęcia integrujące treści z
Gra o tron (2011–2018), czyli o średniowiecznych realiach słów kilka Artur Gryz Publiczne Gimnazjum nr 37 w Łodzi Adresat zajęć: uczniowie klas VII szkoły podstawowej i II-III gimnazjum Rodzaj zajęć:
Siła symboli — historycznie i społeczne konteksty symboli sierpnia ‘80 Arkadiusz Walczak Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Refleksja na temat roli i znaczenia symboli dla