Wołyń (2016)
Wołyń (2016) — trudne sąsiedztwo Robert Przybysz Adresat zajęć: uczniowie liceum, klasy: I, II i III. Rodzaj zajęć: historia w klasie I i III, historia i społeczeństwo w klasie II
Wołyń (2016) — trudne sąsiedztwo Robert Przybysz Adresat zajęć: uczniowie liceum, klasy: I, II i III. Rodzaj zajęć: historia w klasie I i III, historia i społeczeństwo w klasie II
Filmowy obraz przeszłości — Wołyń (2016) Smarzowskiego filmowym pomnikiem pamięci Arkadiusz Walczak W nowożytnej i najnowszej historii Polaków i Ukraińców nie brakuje wydarzeń dramatycznych. Oba narody dotknęły klęski związane z
„Otwieraj swacie albo spłoniesz w chacie!” — kulturowe konteksty przekraczania fundamentalnych granic świata społeczności lokalnej Robert Dzięcielski Wołyń w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego to pierwszy w polskim kinie film fabularny poruszający
Zgoda (2017) Reż. Maciej Sobieszczański Data premiery: 13 października 2017 Grzegorz Nadgrodkiewicz Pełnometrażowy debiut fabularny Macieja Sobieszczańskiego sytuuje się niejako na antypodach jego wcześniejszego projektu – zrealizowanego w 2015
Powstanie Warszawskie Dystrybutor: Next Film Informacje o filmie tytuł: "Powstanie Warszawskie" gatunek: dokumentalny, dramat, wojenny scenariusz: Joanna Pawluśkiewicz, Jan Ołdakowski, Piotr Śliwowski muzyka: Bartosz Chajdecki produkcja:
Dunkierka (2017) Reż. Christopher Nolan Data premiery: 21 lipca 2017 Artur Gryz W dniu 10 maja 1944 roku zakończył się okres tak zwanej „dziwnej wojny” na froncie zachodnim.
Postawy społeczne Polaków podczas okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej Arkadiusz Walczak Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Analiza postaw Polaków wobec rzeczywistości okupacyjnej
„Adaptacja jest w dziedzinie kinematografii techniką kompozycyjną nieznającą ograniczeń i sięgającą we wszystkie możliwe regiony” [1] Anna Kołodziejczak Centralny Gabinet Edukacji Filmowej w Łodzi, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi
Wszyscy jesteśmy dziećmi kurza – refleksja nad naturą człowieka w filmie F. F. Coppoli Jolanta Manthey Cele lekcji Uczeń : Doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego Ćwiczy umiejętność współpracy
Obraz wojny i sposób jego kreowania w filmie F. F. Coppoli „Czas apokalipsy” Jolanta Manthey Cele lekcji Uczeń: doskonali umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego ćwiczy umiejętność współpracy prezentuje swoje stanowisko