Okruchy dnia (1993)
Dramat niespełnienia w filmie „Okruchy dnia” Jamesa Ivory’ego Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Cel ogólny zajęć: • Przygotowanie uczniów do analizy i odbioru tekstów
Dramat niespełnienia w filmie „Okruchy dnia” Jamesa Ivory’ego Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Cel ogólny zajęć: • Przygotowanie uczniów do analizy i odbioru tekstów
Być sobą, być w grupie, dorastać — czym jest proces społecznego rozwoju człowieka (zajęcia na podstawie książki „Charlie” Stephena Chbosky’ego oraz jej filmowej adaptacji) Jadwiga Mostowska Cele lekcji Cel ogólny
Maciek Chełmicki – bohater ostatniej akcji? Maciej Dowgiel Centralny Gabinet Edukacji Filmowej, Pałac Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi Cele lekcji cel ogólny uczniowie poznają różne rodzaje bohaterstwa zaprezentowanego w
„Trzy kolory” – cykl zajęć osnutych wokół trylogii filmowej K. Kieślowskiego Agnieszka Białczak I LO im. Adama Mickiewicza w Węgrowie Cele lekcji Cel ogólny cyklu: kształtowanie wrażliwości moralnej, a także umiejętności
"Był kiedyś kraj, w którym żyłem…" Jedna ulica, dwa światy w filmie "Słoneczna aleja" l. Hausmanna Justyna Całczyńska Liceum Ogólnokształcące im. I Dywizji Kościuszkowskiej w Piasecznie Cele lekcji Cel ogólny:
„Być jak Charlie Chaplin”. School pictures (szkolne filmowanie) Aleksandra Bajger Nauczycielka języka polskiego. III LO im. M.Kopernika w Kaliszu. Cele lekcji W trakcie zajęć uczniowie: Poznają cechy dawnego niemego kina
„Casablanca”. Przede wszystkim opowieść. O wojnie, miłości i tęsknocie za bohaterem Ewa Wyszyńska Cele lekcji Po lekcji uczeń powinien: rozumieć na czym polega istota opowieści dostrzegać postawy reprezentowane przez filmowych
„Prosta historia o miłości” Arkadiusza Jakubika – jako zabawa z filmem Elżbieta Piotrowicz ZSO nr 3 Gliwice, II LO i Gimnazjum nr 17 Cele lekcji Cele lekcji: doskonalenie umiejętności świadomego
Czy Agnieszce Holland udało się stworzyć film opowiadający „O prawdziwym życiu i prawdziwych ludziach”? [1] Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: analizuje
Wiek Adaline (2015) Anna Kołodziejczak Reż. Lee Toland Krieger Data premiery: 15 maja 2015 Szatański przepis na melodramat Co by było, gdyby...? – od tego i podobnych sformułowań rozpoczyna się wiele prac