Ściany (1987)
O magii filmu animowanego i jego dialogu z innymi dziedzinami sztuki w twórczości Piotra Dumały (na przykładzie filmu Ściany, 1987) Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Adresat
O magii filmu animowanego i jego dialogu z innymi dziedzinami sztuki w twórczości Piotra Dumały (na przykładzie filmu Ściany, 1987) Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Adresat
Sztuka spadania (2004) — Sztuka oglądania. Animacja Tomasza Bagińskiego jako płaszczyzna i punkt wyjścia do (twórczych) dociekań nad rolą gatunków telewizyjnych w odkrywaniu tekstu kultury i w kształtowaniu postaw (telewizyjnego) odbiorcy/widza
Hejt, hype i fejm — o nowych mediach w filmie Tomasza Bagińskiego Smok (2015) Tomasz Mularski Meridian International School w Warszawie Adresat zajęć: uczniowie szkoły gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej/ponadpodstawowej. Rodzaj zajęć:
Wizyta (1974) Reż. Marcel Łoziński Anna Ryłek Docelowa grupa odbiorców (etap edukacji): uczniowie szkół ponadgimnazjalnych/ponadpodstawowych. Nazwy przedmiotów (zajęć), na których można wykorzystać film: godzina wychowawcza, język polski, zajęcia humanistyczne
Murarz (1973, premiera 1981) Reż. Krzysztof Kieślowski Miłosz Hrycek Docelowa grupa odbiorców (etap edukacji): uczniowie szkół ponadpodstawowych. Nazwy przedmiotów (zajęć), na których można wykorzystać film:godzina wychowawcza, historia, wos.
Krótka historia pewnego listu — rozmawiamy o filmie Marcela Łozińskiego Poste restante (2008) Jolanta Bielecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Adresat zajęć: uczniowie szkół podstawowych, klasa VI. Rodzaj
Każdy z nas jest autokratą. Zagrożenia płynące z zachowań głównego bohatera dokumentu Krzysztofa Kieślowskiego Z punktu widzenia nocnego portiera (1977) Miłosz Hrycek XXIV LO im. M. Skłodowskiej-Curie w Łodzi oraz XXXIII
To idzie młodość (1981) Reż. Waldemar Krzystek Anna Ryłek Docelowa grupa odbiorców (etap edukacji): uczniowie szkół ponadgimnazjalnych/ ponadpodstawowych. Nazwy przedmiotów (zajęć), na których można wykorzystać film: godzina wychowawcza, historia, język
Sukces (1968) Reż. Marek Piwowski Dorota Gołębiowska Docelowa grupa odbiorców (etap edukacji): kl. VII–VIII szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowe. Nazwy przedmiotów (zajęć), podczas których można wykorzystać film: godzina wychowawcza, język
Trójka do wzięcia (2006) Reż. Bartek Konopka Emilia Drozd Docelowa grupa odbiorców (etap edukacji): kl. VII–VIII szkoły podstawowej, gimnazjum. Nazwy przedmiotów (zajęć), podczas których można wykorzystać film: godzina wychowawcza,