Donnie Darko (2001)
„Donnie Darko” as an example of a troubled and misunderstood teen in a juvenile delinquent movie. Esl movie-related classes. The students should watch the film before the lesson. Adam Chmielowiec, Piotr
„Donnie Darko” as an example of a troubled and misunderstood teen in a juvenile delinquent movie. Esl movie-related classes. The students should watch the film before the lesson. Adam Chmielowiec, Piotr
Dylematy nastoletnich matek — „Żurek” Ryszarda Brylskiego i„Bejbi Blues" Katarzyny Rosłaniec Anna Równy Narodowy Instytut Audiowizualny Cele lekcji Cel ogólny: Pogłębianie wiedzy związanej z funkcjami rodziny, miłością, przyjażnią, pełnieniem ról małżeńskich
Umieranko, czyli Ars Bene Moriendi na scenie teatru świata. Konteksty literackie i kulturowe w etiudzie Jana Jakuba Kolskiego Aleksandra Bajger III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu Cele lekcji
Kara śmierci w świetle języka filozofii i filmu. O karze głównej Leszka Kołakowskiego oraz krótki film o zabijaniu Krzysztofa Kieślowskiego Wiktor Figiel Zespół Szkół Oólnokształcących nr 5 we Wrocławiu Cele
Rozważania o kondycji człowieka w literaturze i filmie Jolanta Manthey I LO im. Mikołaja Kopernika w Gdańsku Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Porównywanie funkcjonowania podobnych motywów, toposów w różnych tekstach kultury
Być sobą, być w grupie, dorastać — czym jest proces społecznego rozwoju człowieka (zajęcia na podstawie książki „Charlie” Stephena Chbosky’ego oraz jej filmowej adaptacji) Jadwiga Mostowska Cele lekcji Cel ogólny
Sp: gnomon – najprostszy i najtańszy instrument astronomiczny. Gim.: ziemia – błękitna kropka. Lo: laser – czy tylko miecz? Stanisław Bajtlik – astrofizyk w Centrum Astronomicznym im. M. K opernika PAN
Propozycje wykorzystania filmu Krzysztofa Kieślowskiego "Przypadek” na lekcjach języka polskiego Anna Równy Środki dydaktyczne Temat I karta pracy z tekstem bajki Ignacego Krasickiego „Myszy" fragmenty filmu „Przypadek" „Słownik terminów literackich" plakat
"Pokłosie" Władysława Pasikowskiego – katharsis w thrillerze Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Cele lekcji cel ogólny zwrócenie uwagi na: potrzebę rozrachunku z przeszłością, konieczność zachowania pamięci o Zagładzie, ponadczasowość problemów poruszanych
„Skąd przychodzimy, kim jesteśmy, dokąd idziemy?” „Erratum” Marka Lechkiego filmem o drodze do siebie Elwira Rewińska Czas pracy 2 godziny lekcyjne Przebieg lekcji 1. PRZED projekcją filmu (ukierunkowanie odbioru): a) rola