Eseje
Różne opracowania edukacyjne związane z wykorzystaniem filmu w edukacji szkolnej
i pozaszkolnej.
Dyskretny urok kina francuskiego. O współczesnych komediach znad Sekwany
Dyskretny urok kina francuskiego. O współczesnych komediach znad Sekwany Robert Birkholc Śledząc historię komedii filmowych, trudno nie zauważyć ogromnego wkładu kina francuskiego. Właśnie we Francji, a konkretniej w Lyonie, zostało
Szkocka sztuka w kinie. O adaptacjach filmowych „Makbeta”
Szkocka sztuka w kinie. O adaptacjach filmowych „Makbeta” Robert Birkholc Od wielu dziesiątek, jeśli nie setek lat ludzie teatru pracujący nad Makbetem Williama Szekspira starają się nie wymawiać ani nazwy
Najważniejsza jest miłość
Najważniejsza jest miłość Barbara Radziwiłłówna (1936) Józefa Lejtesa Arkadiusz Walczak Formułując krytyczne opinie na temat polskiego kina okresu międzywojennego, historycy są zgodni, że reżyserem o wyrobionym smaku i wyrazistej indywidualności twórczej był
„Dante: piekło” Toma Phillipsa i Petera Greenawaya jako postmodernistyczna adaptacja klasycznego „Tekstu kultury”
„Dante: piekło” Toma Phillipsa i Petera Greenawaya jako postmodernistyczna adaptacja klasycznego „Tekstu kultury” Tadeusz Miczka Czołowym przedstawicielem sztuki postmodernistycznej jest Peter Greenaway, twórca ponad dwudziestu ekranowych collage’ów, kontynuujący w kinie i telewizji