Potop (1974/2014)
Historia w literaturze i w filmie – „Potop” Henryka Sienkiewicza i „Potop. Redivivus” reż. Jerzy Hoffman (2014). O roli montażu i digitalizacji. Anna Równy edukator filmowy i medialny Cele lekcji
Historia w literaturze i w filmie – „Potop” Henryka Sienkiewicza i „Potop. Redivivus” reż. Jerzy Hoffman (2014). O roli montażu i digitalizacji. Anna Równy edukator filmowy i medialny Cele lekcji
Sp: gnomon – najprostszy i najtańszy instrument astronomiczny. Gim.: ziemia – błękitna kropka. Lo: laser – czy tylko miecz? Stanisław Bajtlik – astrofizyk w Centrum Astronomicznym im. M. K opernika PAN
Propozycje wykorzystania filmu Krzysztofa Kieślowskiego "Przypadek” na lekcjach języka polskiego Anna Równy Środki dydaktyczne Temat I karta pracy z tekstem bajki Ignacego Krasickiego „Myszy" fragmenty filmu „Przypadek" „Słownik terminów literackich" plakat
"Cwał" Krzysztofa Zanussiego – propozycje metodyczne Danuta Górecka ŁCDNiKP Przebieg lekcji I. W tych trudnych czasach nie ma jednej prawdy (ciotka Idalia) "Cwał" [1] to film o woli przetrwania w
O odwadze realizowania marzeń i życiowych pasji w czasach wrogich człowiekowi. Na podstawie filmu Krzysztofa Zanussiego "Cwał" Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji cel ogólny
"Pokłosie" Władysława Pasikowskiego – katharsis w thrillerze Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Cele lekcji cel ogólny zwrócenie uwagi na: potrzebę rozrachunku z przeszłością, konieczność zachowania pamięci o Zagładzie, ponadczasowość problemów poruszanych
„Skąd przychodzimy, kim jesteśmy, dokąd idziemy?” „Erratum” Marka Lechkiego filmem o drodze do siebie Elwira Rewińska Czas pracy 2 godziny lekcyjne Przebieg lekcji 1. PRZED projekcją filmu (ukierunkowanie odbioru): a) rola
Jak mówić o czasie wojny na podstawie „Zdążyć przed panem bogiem” Hanny Krall, „Idy” Pawła Pawlikowskiego oraz fragmentów „Początku” Andrzeja Szczypiorskiego Justyna Całczyńska Liceum Ogólnokształcące im. I Dywizji Kościuszkowskiej w Piasecznie
Filmowość literatury, literackość filmu. O konfliktach autorskich pisarza i reżysera w trudnych czasach socjalizmu — na przykładzie „Następnego do raju” Marka Hłaski i „Bazy ludzi umarłych” w reż. Czesława Petelskiego Maciej
„Obietnica” Anny Kazejak — o niszczącej potędze słów Beata Badziukiewicz [materiały nadesłane przez dystrybutora filmu Kino Świat] pedagog szkolny z IX LO w Warszawie Cele lekcji Próba przyjrzenia się relacjom