Czeski sen (2004) i Truman Show (1998)
Manipulowani i manipulujący. O sile oddziaływania telewizji na człowieka w świetle filmów Czeski sen (2004) w reż. Vita Klusáka i Filipa Remundy oraz Truman show (1998) w reż. Petera Weira Aleksandra
Manipulowani i manipulujący. O sile oddziaływania telewizji na człowieka w świetle filmów Czeski sen (2004) w reż. Vita Klusáka i Filipa Remundy oraz Truman show (1998) w reż. Petera Weira Aleksandra
Trzy wcielenia arcy-Polaka Agnieszka Nowakowska II Liceum Ogólnokształcące im. Dąbrówki w Gnieźnie Adresat zajęć: uczniowie gimnazjum, uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej/ponadpodstawowej (klasa 1). Rodzaj zajęć: język polski, koło filmowe. Cel ogólny zajęć: Przygotowanie uczniów do
Webdokument: na horyzoncie dokumentu filmowego Wiktor Figiel Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 we Wrocławiu Adresat zajęć: uczniowie szkół ponadgimnazjalnych. Rodzaj zajęć: etyka, wiedza o kulturze, język polski, koło/warsztaty filmoznawcze. Cel ogólny zajęć: Przygotowanie
O pożytkach z blogowania w filmie dokumentalnym Marii Zmarz-Koczanowicz Dziennik.pl (2004) Jolanta Manthey I LO im. M. Kopernika w Gdańsku Adresat zajęć: uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej. Rodzaj zajęć: język polski, zajęcia
Dokumentalista i jego bohater w obliczu alkoholizmu na podstawie filmu Szczur w koronie (2005) Jacka Bławuta Justyna Całczyńska IV Liceum Ogólnokształcące im. I Dywizji Kościuszkowskiej w Piasecznie Adresat zajęć: :
Kieślowski znany czy nieznany? — w świetle filmu Marii Zmarz-Koczanowicz Still Alive (2005) Ewa Klonowska Zespół Szkół nr 3 w Rybniku, Młodzieżowy Dom Kultury Adresat zajęć: uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej, klasa
Człowiek człowiekowi produktem? — mechanizmy kreowania polityków w filmie Jak to się robi (2006) Marcela Łozińskiego Tomasz Mularski Meridian International Schools w Warszawie Adresat zajęć: uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej. Rodzaj zajęć:
Obrazy przeszłości i teraźniejszości w filmie Po-lin. Okruchy pamięci (2008) Jolanty Dylewskiej Elżbieta Piotrowicz Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 3 w Gliwicach: II LO i Gimnazjum nr 17 Adresat zajęć: uczniowie szkoły
Miłosz na amerykańskim Parnasie. Filmowy portret polskiego noblisty w dokumencie Marii Zmarz-Koczanowicz pt. Czarodziejska góra. Amerykański portret Czesława Miłosza (2001) Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące im. G. Narutowicza w Łodzi
Dwaj wędrowcy i ich bagaż. Motyw podróży ojca i syna w filmie dokumentalnym Pawła Łozińskiego Aleksandra Bajger III Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Kaliszu Cel ogólny: Uczeń rozumie metaforyczną