Kino dokumentalne

2020-05-21T14:17:51+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Kino dokumentalne – wierny zapis rzeczywistości czy nacechowana subiektywizmem wypowiedź artystyczna? Danuta Górecka ŁCDNiKP Adresat zajęć: Uczniowie szkoły podstawowej (kl.7-8) i ponadpodstawowej. Rodzaj zajęć: język polski, koło filmowe, wiedza o

Sherlock Holmes (2009)

2017-05-29T22:35:30+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Sherlock Holmes” – XIX-wieczny kryminał czy nowoczesne kino akcji Izabela Bucka Cele lekcji Uczeń: zapoznaje się z przykładem kinematografii światowej zapoznaje się z gatunkami filmowymi (kryminał, thriller) kształtuje umiejętność analizy

Jak zostać królem (2010)

2017-05-29T22:40:59+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Jąkający się mają więcej czasu na zastanowienie się, co chcą powiedzieć”… jak zostać Królem i przestać się jąkać…[1] Mariusz Widawski gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: interpretuje dzieło

Cinema Paradiso (1988)

2017-05-29T22:34:12+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Cinema Paradiso” - miejsce magiczne, centrum świata, raj… już utracony Anna Ryłek II Liceum Ogólnokształcące w Łodzi Cele lekcji Uczeń: poznaje film Giuseppe Tornatore pt.: "Cinema Paradiso" nazywa wrażenia i odczucia

Pokolenie ’89 (2002)

2017-05-29T22:47:56+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Poroniona generacja wciąż walczy na barykadach… Karolina Legucka Gimnazjum nr 7 „Przy Łazienkach Królewskich” w Warszawie Cele lekcji Cel ogólny uczniowie potrafią scharakteryzować, na czym polegały przemiany społeczne, ekonomiczne i ustrojowe

Plac Waszyngtona (1997)

2017-05-29T22:50:46+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Czy Agnieszce Holland udało się stworzyć film opowiadający „O prawdziwym życiu i prawdziwych ludziach”? [1] Danuta Górecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji Podczas zajęć uczeń: analizuje

Rezerwat (2007)

2017-05-29T22:54:44+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Tragikomiczny świat „Rezerwatu” Łukasza Palkowskiego Jolanta Bielecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: analizuje i interpretuje wybrane elementy filmu (bohaterowie i ich świat)

Maski (1998)

2017-05-29T23:16:00+02:00środa, 17 maja 2017|

Piotr Karwas, „Maski" (1998) Karolina Prusiecka LO im. B. Śniadeckich w Zgorzelcu Przebieg lekcji O filmie: Film to nie tylko treść – historia, o której opowiada – ale również forma.

Jutro będzie lepiej (2010)

2017-05-29T23:21:12+02:00środa, 17 maja 2017|

Dzieci ulicy w drodze do raju… (utraconego), czyli o tym, czy jutro będzie lepiej? (w świetle filmu „Jutro będzie lepiej” Doroty Kędzierzawskiej) Mariusz Widawski Publiczne Gimnazjum w Woli Rzędzińskiej Cele

Pokaż więcej