Ogólnopolski konkurs artystyczny pt. „Z miasta…”

Organizowany z okazji 45. Rocznicy powstania filmu dokumentalnego pt. „Z miasta Łodzi” w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego

REGULAMIN OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU ARTYSTYCZNEGO pt. „Z MIASTA…”

organizowanego z okazji 45. rocznicy powstania filmu dokumentalnego pt. „Z miasta Łodzi” w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego

I. Organizatorzy

  • Publiczne Gimnazjum nr 36 imienia Krzysztofa Kieślowskiego w Łodzi
  • Muzeum Kinematografii w Łodzi
  • Pałac Młodzieży w Łodzi, Centralny Gabinet Edukacji Filmowej

II. Cele konkursu

• inspirowanie młodzieży do poznawania twórczości Krzysztofa Kieślowskiego

• rozbudzanie zainteresowania własnym regionem, tradycjami i kolorytem środowiska lokalnego

• kształtowanie postawy szacunku do dziedzictwa kulturowego własnego regionu

• zachęcanie młodzieży do aktywności twórczej, także z wykorzystaniem nowoczesnych technologii

• rozwijanie wrażliwości artystycznej młodych ludzi.

III. Przedmiot pracy konkursowej

1. Konkurs przeprowadzany jest w trzech kategoriach:

• etiuda filmowa

• album fotograficzny

• scenariusz filmowy.

2. Zgłoszone do Konkursu prace muszą nawiązywać do tytułu Konkursu.

3. Autorem pracy może być jedna osoba lub grupa do 3 osób. Każdy twórca lub grupa twórców może zgłosić do Konkursu tylko jedną pracę w każdej kategorii.

4. Kategoria filmowa (wytyczne)

a) Uczestnicy Konkursu zgłaszają etiudę filmową zapisaną na płycie CD lub DVD w formacie zgodnym z odtwarzaniem Windows Media Player lub All Player.

b) Maksymalny czas trwania filmu to 5 minut.

c) Film zgłaszany do Konkursu może być nagrany przy użyciu dostępnego uczestnikom sprzętu (kamery cyfrowej, aparatu fotograficznego lub telefonu komórkowego) oraz zrealizowany w dowolnej konwencji (np. reportażu, filmu dokumentalnego, fabularnego itd.).

d) Film powinien zawierać napisy początkowe i końcowe, w tym tytuł filmu.

5. Kategoria fotograficzna (wytyczne)

a) Album fotografii powinien zawierać od 5 do 10 zdjęć autorskich interpretujących tytuł ” Z miasta… „.

b) Album (prezentacja multimedialna) może być utworzony w programie Power Point, Album Manager lub innym służącym do tego celu programie.

c) Zdjęcia mogą być opatrzone tytułem lub krótkim komentarzem.

d) Album powinien zawierać stronę tytułową.

e) Wielkość albumu nie może przekraczać 25MB.

f) Technika wykonania zdjęć jest dowolna, przy czym fotografie powstałe w rezultacie wyraźnej ingerencji graficznej będą odrzucane.

Dopuszcza się:

• konwersję zdjęć kolorowych do czarno-białych lub sepii, nakładanie kolorowych filtrów itp.;

• korektę polepszającą jakość zdjęć (wyostrzanie, kontrast, nasycenie, rozjaśnienie);

g) Nie będą akceptowane prace:

• z których jakiekolwiek elementy zostały usunięte lub dodane w wyniku obróbki graficznej;

• powstałe w wyniku połączenia różnych fotografii (kolaże i fotomontaże).

6. Kategoria – scenariusz filmowy (wytyczne)

a) Struktura pracy musi być podporządkowana sformalizowanym konwencjom, czyli formatowi scenariusza filmowego (scenariusz należy pisać w czasie teraźniejszym, opisuje tylko to co widać i słychać na ekranie, dzieli się na sceny, scena dzieje się w jednym określonym miejscu, miejsce i czas sceny określa nagłówek, scenariusz zawiera dialogi i didaskalia).

b) Prace należy nadesłać w formacie tekstowym, czcionka nr 12, typ: Courier lub Courier New, odstępy między linijkami – 1, 5, objętość – do 5 stron.

c) Scenariusz musi być utworem oryginalnym, nie może być repliką żadnego innego tekstu kultury.

IV. Warunki uczestnictwa

1. Konkurs skierowany jest do uczniów gimnazjum z terenu całego kraju.

2. Nie mogą być zgłaszane do Konkursu prace publikowane wcześniej w wydawnictwach, prezentowane na wystawach, itp.

3. Zgłaszane do Konkursu prace nie mogą być wcześniej nagradzane w żadnym innym konkursie.

4.Udział w Konkursie jest jednoznaczny z oświadczeniem przez Uczestnika, że: 
I. przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie do nadesłanych prac oraz że wszystkie osoby widniejące na fotografiach lub biorące udział w filmie wyrażają zgodę na ich publiczne udostępnienie.

II. udziela Organizatorowi nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie licencji na publiczne udostępnienie prac przez Organizatora, jak również na wszystkie czynności konieczne dla udostępnienia prac i realizacji Konkursu, w tym w szczególności wprowadzania do sieci komputerowych, Internetu, wielokrotne utrwalanie i zwielokrotnianie prac każdą techniką, przesyłanie prac innym podmiotom współpracującym w jakiejkolwiek formie i jakikolwiek sposób, a także na przekazanie nadesłanych prac Organizatorowi w celu ich oceny.

• W przypadku wykorzystania w filmie materiałów archiwalnych bądź fragmentów innych filmów konieczne jest posiadanie przez uczestnika zgody właściciela praw autorskich oraz dołączenie do karty zgłoszenia oświadczenia o tym, że taką zgodzę posiada. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do poproszenia uczestników Konkursu o przesłanie stosownego dokumentu.

• Prace należy przesłać drogą elektroniczną na adres konkurs.z.miasta@gmail.com lub (prace z kategorii filmowej) dostarczyć osobiście lub pocztą na adres: Publiczne Gimnazjum nr 36 im. Krzysztofa Kieślowskiego, ul. Dąbrówki 1, 92-413 Łódź. Na kopercie należy umieścić adnotację: Konkurs „Z miasta…”.

• Do pracy należy dołączyć wypełniony formularz zgłoszeniowy. Formularz zgłoszeniowy można dostarczyć także osobiście lub faksem na numer 42 670-62-00. Skan formularza można także przesłać na adres mailowy Konkursu.

• Prace przesyłane pocztą powinny być odpowiednio zabezpieczone, aby nie uległy zniszczeniu.

• Do pracy konkursowej należy dołączyć następujące informacje: kategorię konkursową, ewentualny podtytuł pracy, imię i nazwisko autora (autorów), nazwa i adres szkoły, numer telefonu kontaktowego, imię i nazwisko nauczyciela/opiekuna, ewentualnie adres mailowy szkoły.

• Zgłoszenie się do Konkursu jest jednoznaczne ze zobowiązaniem do akceptacji i respektowania jego regulaminu.

V. Ocena prac konkursowych

• Wszystkie prace nadesłane na Konkurs podlegają ocenie Jury powołanego przez Organizatora.

• Jury dokonuje oceny po zakończeniu okresu trwania Konkursu, biorąc pod uwagę zgodność z tytułem Konkursu, jakość, oryginalność, walory artystyczne prac.

• Jury przyzna nagrodę główną dla najlepszej pracy w każdej kategorii.

• Decyzje podjęte przez Jury są ostateczne i wiążące dla wszystkich uczestników Konkursu.

• Wyłonieni przez Jury laureaci otrzymają dyplomy oraz atrakcyjne nagrody rzeczowe. Najlepsze prace konkursowe zostaną zamieszczone na stronie internetowej www.edukacjafilmowa.pl.

• Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronach internetowych: www.gim36.szkoly.lodz.pl, www.edukacjafilmowa.pl, www.palacmlodziezy.lodz.plwww.kinomuzeum.pl

• Organizator będzie informować o wynikach Konkursu posługując się imieniem i nazwiskiem laureatów Konkursu, na co uczestnik biorąc udział w Konkursie wyraża zgodę.

• Organizatorzy nie odsyłają płyt z pracami konkursowymi.

VI. Terminarz konkursu

• Nabór prac konkursowych trwa do 31 marca 2015 r. (w przypadku prac wysyłanych pocztą liczy się data stempla pocztowego).

• Wyniki Konkursu zostaną ogłoszone do 30 kwietnia 2015 r.

• O terminie uroczystości wręczenia nagród, która odbędzie się Muzeum Kinematografii w Łodzi, laureaci zostaną powiadomieni przez organizatorów na stronie internetowej szkoły oraz drogą mailową lub telefoniczną.

VII. Uwagi końcowe

Ewentualne pytania należy kierować na adres mailowy konkursu konkurs.z.miasta@gmail.com.

Formularz konkursowy do pobrania tutaj.

Pobierz regulamin konkursów