Strona główna-historyczny

Wizja lokalna 1901 (1980)

2019-06-18T14:14:34+02:00poniedziałek, 16 października 2017|

Dzieci w kulturze opresji i przemocy czasów zaborów Krystyna Piątkowska Krytycy uznają, iż film Filipa Bajona stanowi rekonstrukcję zdarzeń inicjujących i konstytuujących szkolny strajk we Wrześni wiosną 1901 roku. Sam reżyser

Zgoda (2017)

2018-06-06T19:46:37+02:00sobota, 14 października 2017|

Zgoda (2017) Reż. Maciej Sobieszczański Data premiery: 13 października 2017 Grzegorz Nadgrodkiewicz Pełnometrażowy debiut fabularny Macieja Sobieszczańskiego sytuuje się niejako na antypodach jego wcześniejszego projektu – zrealizowanego w 2015

Poznań ’56 (1996)

2017-05-29T19:47:01+02:00piątek, 19 maja 2017|

„Antyrocznicowe”, „antykombatanckie”, „antymartyrologiczne”, „antypolityczne” i „antyrozrachunkowe” spojrzenie Filipa Bajona na poznański czerwiec 1956 roku Arkadiusz Walczak Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń Cele lekcji Cel ogólny zajęć: Doskonalenie umiejętności analizy

Polowanie na króliki (2002)

2017-05-19T18:33:52+02:00piątek, 19 maja 2017|

Analiza głównych bohaterów, fabuły oraz kontekstu filmu ,,Polowanie na króliki” Katarzyna Szczepańska, Anna Kupiec, Joanna Majnusz Cele lekcji Po lekcji uczeń powinien: • znać fabułę filmu; • rozumieć kwestie poruszone

Potop (1974/2014)

2021-01-25T12:29:22+01:00piątek, 19 maja 2017|

Historia w literaturze i w filmie – „Potop” Henryka Sienkiewicza i „Potop. Redivivus” reż. Jerzy Hoffman (2014). O roli montażu i digitalizacji. Anna Równy edukator filmowy i medialny Cele lekcji

Jak zostać królem (2010)

2017-05-29T22:40:59+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Jąkający się mają więcej czasu na zastanowienie się, co chcą powiedzieć”… jak zostać Królem i przestać się jąkać…[1] Mariusz Widawski gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: interpretuje dzieło

Młyn i krzyż (2011)

2017-05-29T22:31:41+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Obraz kamerą malowany – „Młyn i krzyż” Lecha Majewskiego Justyna Całczyńska Liceum Ogólnokształcące im. I Dywizji Kościuszkowskiej w Piasecznie Cele lekcji W czasie zajęć uczeń: doskonali umiejętności analizy i interpretacji dzieła

Młyn i krzyż (2011)

2017-05-29T22:31:55+02:00czwartek, 18 maja 2017|

„Świat według Bruegla” Justyna Całczyńska Liceum Ogólnokształcące im. I Dywizji Kościuszkowskiej w Piasecznie Cele lekcji W czasie zajęć uczeń: doskonali umiejętności analizy i interpretacji dzieła malarskiego zdobywa wiedzę o życiu i twórczości Bruegla

Rezerwat (2007)

2017-05-29T22:54:44+02:00czwartek, 18 maja 2017|

Tragikomiczny świat „Rezerwatu” Łukasza Palkowskiego Jolanta Bielecka Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego Cele lekcji W trakcie zajęć uczeń: analizuje i interpretuje wybrane elementy filmu (bohaterowie i ich świat)

Pokaż więcej